Dubtes sobre sexualitat
Hola! Fa sis mesos que estic sortint amb una noia i sentimentalment m’agrada, tot i que al principi tenia molts dubtes sé que m’agrada, el problema és que abans d'ella mai m'havia agradat cap noia ni m’havia atret cap, només nois, sempre m'havia fixat només en nois, fins i tot ella no m’atreia gens quan la vaig conèixer, de fet si ella no se m’hagués declarat jo mai m’hauria fixat en ella. El cas és que no sé molt bé quina és la meva sexualitat perquè ella em sembla atractiva ara que fa tants mesos que estem juntes, però ha canviat molt d'ençà que la vaig conèixer i més aviat té aparença masculina, a part estic molt segura que cap altra noia m'agradarà si u deixem perquè segueixen sense atraure'm a diferència dels nois i ella. És com si fos una excepció i vol dir que no soc heterosexual, però tampoc sento que sigui bisexual i ovbiament tampoc lesbiana. A més quan tenim relacions, ella ho fa pràcticament tot, no és que no m’agradi, de fet les gaudeixo, però jo mai la toco a ella ni em ve de gust i em fa pensar que el que faig amb ella u podria estar fent amb un home i seria el mateix. Sé que no fa falta etiquetar-se i puc gaudir de la meva sexualitat tant com vulgui sense limitacions, però a vegades em ratlla no sentir-me còmoda o identificada amb cap sexualitat. No sé si teniu algun consell per mi o algú que li passi alguna cosa similar, però de totes maneres, moltes gràcies per l’esforç que feu.
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
És molt difícil encaixar 100% en les etiquetes, per això cada vegada se’n posen més per intentar incloure tot el ventall de diversitats sexuals i de gènere que hi puguin haver. Però, al final hi ha tantes sexualitats com persones, i a més tenint en compte que aquestes són canviants amb el temps.
Si el que necessites és posar-te una etiqueta, pel que descrius podries definir-te com una persona bisexual, però si sents que no és així, pots continuar-te identificant com a persona heterosexual. Si tampoc et convenç, busca o inventa’t l’etiqueta que a tu et faci senti més còmode, al final serveix per a un mateix. T’adjuntem una pàgina web on explica la diversitat sexual:
Si el que et preocupen són altres temes, ens els pots escriure fent una altra consulta.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas