Autocritica
Tinc una germana de 14 anys i hi han vegades que quan no li surten les coses com ella es pensava actua malament i intentes parlar amb ella i es una mica imposible i jo no puc veure-la així es pot fer alguna cosa perquè deixés de actuar de manera errònia d'alguna forma? Perquè ja no se si és per cridar l'atenció o que !
Laura Centellas

Bon dia maca! Gràcies per escriure’ns i explicar-nos el que et preocupa. Dius que tens una germana que és molt autoexigent i molt crítica amb si mateixa, i que de vegades, t’angoixa i et fa patir que visqui d’aquesta manera els “fracassos”, ja que no tolera molt bé el malestar i creus que llavors té comportaments que no són correctes ni adequats. Pensa que el perfeccionisme o l’autoexigència, són característiques de la seva personalitat, però es pot treballar per a establir fites més realistes, rebaixar una mica l’exigència i intentar reconduir les respostes o buscar millors alternatives d’afrontament. Comenta-ho amb els teus pares i valoreu si creieu necessari acudir a un especialista. Sovint pensem que algunes conductes, siguin quines siguin, són crides d’atenció, i el que amaga una “crida d’atenció” és una demanda d’ajuda. L’adolescència és una època molt difícil de gestionar i poder comptar amb el teu suport i ajuda és fonamental. Moltes gràcies per escriure’ns i fes-ho sempre que ho necessitis! Una abraçada.
La Laura Centellas