TCA i Sexualitat
Hola, fa dos anys em van diagnosticar anorèxia, el pes ara el tinc recuperat, i és cert que ja sé gaudir de molts aliments que abans eren impossibles, però els pensaments, el control i compensar estan. Fa un any que no tinc la regla, he anat al ginecòleg i diuen que tot està bé… El tema que et vull comentar és sobre les relacions sexuals, des que em va passar tot el problema amb el menjar se'm fa molt complicat, jo tinc ganes de poder divertir-me i relaxar-me, però m’és impossible sempre estic tensa pensant en tot, en com estic si ho faig bé si em veig bé, noto que la meva part sexual està aturada. M’agradaria poder tornar a sentir.
Laura Centellas

Bon dia maca! Moltes gràcies per escriure’ns i confiar-nos el que et preocupa. Ens comentes que et van diagnosticar Anorèxia fa dos anys i tot i que has millorat la teva relació amb el menjar i has recuperat una mica de pes, encara tens alguns pensaments i conductes. Primer de tot, dir-te que és ben normal, tranquil·la, el procés de recuperació és llarg i s’ha de tenir molta paciència i continuar col·laborant amb els professionals que t’estan ajudant en aquest camí. Pel que fa a la menstruació, de vegades triga una mica a restablir-se amb normalitat, si els metges t’han dit que no hi ha cap problema, confia en ells. Pel que comentes de la sexualitat, també és molt habitual que amb el TCA, apareguin aquests pensaments de malestar pel que fa al cos i no es pugui gaudir al 100% de les relacions. És un tema important que també has de traslladar als teus terapeutes i poder treballar-ho amb ells. No et faci vergonya, estan per això. Així que amb la mateixa naturalitat i sinceritat que ens ho has comentat a nosaltres, pots expressar-los els teus dubtes i les teves inquietuds i junts, podreu treballar en com millorar la situació. De totes maneres, ja que ens has demanat ajuda i si necessites parlar-ne més, et proposo que et posis en contacte amb l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia. Oferim un servei gratuït on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) t’escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09.
Esperem la teva trucada, una forta abraçada!!
La Laura Centellas