Em deien: ets més girda que una foca
Hola, fa un temps he notat que a vegades no menjo prou i que quan menjo bé a vegades em sento culpable.
He estat mesos intentan descobrir la raó, i aquesta nit em penso que l’he trobat.
Jo, de petita no estaba gorda, però si pesava més que les nenes de la meva edat.
(Ara ho veig amb perspectiva i és normal que jo peses més perquè quan les noies de la meva edat medien 1,20m jo media 1,40m).
Recordo que un dia, al pati un ben em va dir “ets més gorda que una foca”. Jo recordo que em vaig posar a plorar, a més, jo tenia com 7 o 8 anys en aquell moment.
Penso que aquest pot ser un dels motius de per que tinc aquesta relació amb el menjar, ja que això que el nen em va dir ho tinc sempre voltant pel cap encara que han oasat com 8 anys.
Penso que una altra raó pot ser el judo i comparar me amb les noies que entrenen amb mi.
Jo soc judoka, i soc la noia més gran del meu club (en edat, pes i altura). Actualment tinc 15 anys, la ultima vegada que em vaig medir media 168,5 cm i la ultima vegada que em vaig pesar pesava al voltant de 65 kg.
Les noies que entrenen judo amb mi al club son totes més petites i baixetes, es normal que jo pesi més que elles, però em sento malament igualment.
El que em va dir aquell nen quan jo era més petita, lo de que estic més gorda que una foca, penso que em va afectar moltíssim.
Fins ahir a la nit jo pensava que no tenia cap problema amb la meva imatge corporal, però m’he donat conta de que em fa por possarme grassa, encara que sigui una mica.
Jo no sabia que allò que aquell nen em va dir m’havia afectat tant.
A part, el tema del judo penso que també afecta, ja que com que ara peso 65 kg, per a mi és més factible estar a la categoria de -57kg que a la de -70kg, perquè si peso 57 kg, com que soc més alta i forta tindre avantatge.
Per entrar a la categoria de pes per competir hauria de baixar 8kg.
El que vaig a explicar ara no re a veure amb lo del judo (crec), però a inicis del mes d’octubre jo pesava al voltant de 67 kg, i a finals d’octubre pesava 61,9 kg. Vaig baixar al voltant de 6 kg en menys d’un mes i, no estic segura, però em penso que no es saludable.
Actualment jo intento menjar bé, a vegades ni ho aconsegueixo.
La veritat es que estic preocupada perquè no se com solucionar aquest problema, se que hauria de parlar amb un professional, d’aquí a poc tinc visita amb un nou psicoleg que encara no conec, dubto molt que pugui explicar-li el que està passant a la primera visita ja que normalment s’utilitza per coneixens una mica.
Realment no estic segura del que vull preguntar, però m’agradaria una opinió del que he escrit.
Gràcies
Laura Centellas

Hola maca! Mil gràcies per confiar en nosaltres i explicar-nos el que t’està passant. Ens expliques que darrerament, has disminuït les teves ingestes i que després dels àpats, sovint et sents culpable i creus que no tens molt bona relació amb el menjar. Tota aquesta situació, penses que podria ser degut al fet que de petita, et van fer un comentari molt negatiu respecte al teu cos, que com és normal, et va afectar molt i encara avui en dia penses en aquella crítica. A més, el fet que en l’esport que practiques també siguis la més gran (pel que comentes, sempre has estat de complexió grossa) i això et genera molta incomoditat i malestar perquè et compares amb les teves companyes. Pensa, que el que reament és important, que és més saludable i et proporcionarà el rendiment òptim, és menjar de manera variada equilibrada però suficient, i sense estar pendent del teu pes ni obsessionar-te amb els kgs. Si tens un estil de vida saludable (pel que fa a l’alimentació, la pràctica d’activitat física, els hàbits de son, etc.) el teu pes, sigui quin sigui, és l'ideal i necessari, i aquest pes, serà el que determini la categoria de judo en la que has de competir i en la que ben segur, obtindràs els millors resultats possibles. És important que mantinguis uns bons hàbits i si tens dubtes o penses que actualment no els segueixes, puguis consultar-ho amb un especialista, que et pugui donar algunes recomanacions nutricionals. Per altra banda, també et recomano que traslladis aquesta preocupació i aquesta angoixa i malestar amb el menjar amb el psicòleg (segons dius tens visita pròximament) i que junts, pugueu valorar quines són les millors opcions perquè estiguis tranqui.la i bé. Recorda que el que està passant no és culpa teva. Però sí que pots solucionar-ho. T'aconsello també que si ho necessites, ens contactis a l'entitat (Associació contra l'Anorèxia i la Bulímia 93 454 91 09) i allà t'escoltarem i analitzarem els recursos que hi ha. Moltes gràcies per escriure'ns i molts ànims!
La Laura Centellas