Instagram? (Obsessió de les amigues)
Hola,
Tinc una amiga que desde el vuit anys té instagram, es nota que es molt "així" per culpa del Insta, i ara fa poc dues amigues meves més (som/erem un grup de 4) també tenen Insta, una era com jo, no escoltava regeton, no "malpensava" i tal, pero ara soc la unica del meu grup que no té insta, (tinc telefon, però no reds socials, elles al revés, reds socials però no movil) i aquestes dos amigues ara són més com la primera (et miren malament si fas alguna cosa que fa "lache" o es miren entre elles rientse de tu, i ara els agraden molt els nois, tot i que jo penso que encara som "petites" per tenir reds socials i sabates i roba cara que els surt per insta, fem 1r eso, i bueno) i em molesta molt, no ho sé. Amés em jutgen molt per no tenir instagram ni res.
Moltes gracies,
💖
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns.
Primer de tot dir-te que fas molt bé de no tenir xarxes socials fent primer d’ESO, ja que són una font d’estrès, addicció i auto judici.
No és que les xarxes socials siguin dolentes en si, però a una edat tant primerenca poden causar danys a la salut mental dels infants i adolescents.
Pots sentir-te molt orgullosa de no tenir-ne, ja que no ets ni millor ni pitjor per tenir-ne o no.
El més important aquí és que creguis en la teva posició, el teu perquè, i confiïs molt en que no estàs equivocada, que cadascú decideix com viure la seva vida i que no tenim perquè ser tots igual.
A vegades tenim interessos diferents amb els nostres amics o amigues, això no vol dir que haguem de deixar de ser amics.
Ara bé, si aquestes amistats et fan sentir malament, tens tot el dret a allunyar-te i a buscar noves persones que t’aportin allò que tu vols.
Si es creuen millors per tenir xarxes socials, potser és perquè necessiten recórrer a alguna cosa externa per rebre l’aprovació dels demés, i al cap i a la fi, tenir xarxes socials no és una qualitat personal, sinó algo material. És com el que es creu millor per tenir un jersei de marca, el jersei de marca no el fa millor, són les accions i la manera de ser de cada cadascú el que dona valor a la persona.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas