Dubtes
Bona tarda,
soc una nena de 13 anys que tinc alguns dubtes, de temes diferents... Però no sabia a quin apartat posar-ho, aixó que he agafat aquest apartat perquè la majoria de temes són així.
1. El primer dubte és per més endavant però jo no tinc cap manera de saber si quan tu tens relacions sexuals la noia va amb la vulva depilada o no. No sé si m'enteneu... És que ens van venir a fer una xerrada però em va fer molta vergonya preguntar-ho...
2. No sé si m'agrada un nen o no... Em podríeu donar consells per enamorar-lo?
3. Tinc panxa i he decidit que per Nadal faré exercicis per reduir l'abdomen i també aniré a córrer, però és un risc? Vull dir que si vull canviar el meu cos només per mi, perquè no m'agrado i no pels altres és sa?
Merci x l'ajuda!
Laura Centellas

Hola,
1. Les persones poden portar la vulva com vulguin per tenir relacions sexuals, cadascuna tria la forma que li agrada més.
2. Si no saps si t’agrada o no, doncs, el primer que pots fer és conèixer-lo una mica més per anar veient si t’agrada. Intenta apropar-t’hi més, parlar-hi, mostrar interès cap a ell o pel que fa i de mica en mica observar si tens més ganes de conèixer-lo o no i si creus que és recíproc o no. L’important en les relacions és escoltar el que sentim i identificar el que necessitem de l'altre, per comunicar-l'hi i poder trobar un punt mig.
3. Fer esport no és un risc. És un risc si t’obsessiones a fer esport per no tenir panxa. Moure el cos és bo i saludable, però és important que trobis activitats que t'agradin i que gaudeixis fent-les, perquè no es converteixin en una “condemna” o amb una obsessió amb una única finalitat (que no sempre s’aconsegueix). El simple fet de moure el cos ens fa sentir millor amb nosaltres mateixos. Intenta trobar aquella activitat que t’agradi i observa els beneficis físics que t’aporta més enllà de tenir més panxa o menys.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas