Obsesiu
Bona nit.
Tinc un problema que al principi era una cosa normal però que ja m'afecta massa.
Quan una amiga meva es fa molt amiga d'una altra estic pensant massa en que llavors l'estimarà més a ella i intento ser divertida i tonteries perquè no deixi de ser la meva amiga perquè tinc la paranoia mental de que avorreixo i de que només està amb mi per compromís... I això amb totes!! Em porta molts mal de caps. Crec que això té a veure, EM FA UNA EXCESSIVA VERGONYA, però és a anònim i ho necessito solucionar. M'agrada una celebritat i no suporto quan veig que algú diu coses bones d'ell, arribo a plorar. Una mica de gelosia sempre és normal però és que això ja m'afecta i necessito canviar el sentiment de que jo no soc tan important, en els dos casos. Mai he dit a les meves amigues perquè no em tractin con a una gelosa obsessiva, però pateixo molt. PERÒ no és enuig, és una profunda tristesa. Mai m'empipo, tots els casos són una profunda tristesa per qualsevol cosa.
AJUDA, JO NO VULL SER AIXÍ
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns.
És totalment natural sentir gelos d’una amiga perquè es comença a fer amb altres persones, la por a perdre aquella persona fa que a vegades tinguem pensaments negatius de “si no faig tot el possible per no perdre-la, marxarà”.
A la vida entraran i marxaran moltes persones del teu costat, i tocarà acceptar-ho, ja que molts cops les amistats no són per sempre.
Tot i això, realment no hi ha cap perill de perdre-la, és simplement que tens una por immensa a que s’aparti de tu, per tant, si tens aquesta por el millor és dir-li “tinc por de perdre’t, la nostra amistat és molt important per mi”. Si es parlen les coses, es poden solucionar molt millor que no pas si ens ho quedem tot per nosaltres.
El tema de la celebritat també es basa en els “gelos”, seria interessant que observessis d’on et venen aquestes obsessions i a partir d’aquí poder treballar la ferida que fa que pensis així.
Amb la frase de “no vull ser així” t’estàs fent molt mal, intenta canviar-ho per, “jo estic bé sent qui soc, és només que hi ha alguns pensaments que em venen al cap que no em fan bé”, d’aquesta manera el judici ja no va contra tu sinó contra els pensaments involuntaris que t’apareixen.
Per poder rebaixar aquesta gelosia és important que treballis en la teva autoestima, facis coses per tu i et cuidis, reforçant tot allò que t’agrada de tu.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas