no tinc amics
Si em poguéssiu respondre m'ajudaríeu molt, gràcies.
Fa tres anys que ploro molt sovint perquè no tinc amics. Vaig canviar d'escola per fer el batxillerat i no vaig trobar cap amistat nova o alguna amistat amb qui encara em porti.
En entrar a la universitat vaig conèixer a gent de la meva classe, però només ens porten a la universitat, perquè elles ja tenen les seves amigues en altres llocs.
A més a més, ara he conegut a un noi i està molt ocupat sempre això fa que sempre ens ajustem al seu horari per quedar, la qual cosa si ell al final no pot, jo em quedo a casa plorant a la meva mare perquè no tinc res a fer.
La meva consulta era saber que puc fer per trobar amistats? Ja estic apuntada a la colla castellera del meu poble, però, no em parlo amb ningú, també faig dansa i vaig al gimnàs. En tots aquest lloc no conec a ningú. (i no soc una persona tímida, diria que tot el contrari).
Laura Centellas

Hola consultora, gràcies per escriure’ns!
És totalment natural sentir-te trista quan et sents sola, sense ningú amb qui compartir moments o experiències.
Explora bé quin tipus de relacions estàs construint i què fa que siguin tant distants.
El meu consell seria que amb aquestes amistats que ja tens (universitat per exemple) intentis obrir-te i els hi expliquis com et sents, d’aquesta manera potser elles també s’obren i et comences a fer un lloc més significatiu a la seva vida.
Pel que fa al noi que dius, és normal que a vegades no coincidim en horaris amb els nostres amics o parella i hi haurà molts moments que ens quedarem a casa sense plans.
Pel que expliques, sempre que et quedes sense pla et preocupes molt i et poses trista, això és important que ho treballis molt perquè la intensitat emocional d’aquests moments baixi i no ho passis tant malament. Això ho pots fer canviant el pensament de “no tinc a ningú” per el de “tinc temps per mi i el puc aprofitar”. El canvi de pensament reaquereix molta pràctica i introspecció, però no és impossible. Pel que dius, hi ha algo dins teu que té un temor molt gran de quedar-se sola i seria interessant saber d’on vé tot això.
Quan ens obsessionem amb algo (per exemple la gent que busca parella i tota l’estona pensa en això), ens oblidem de nosaltres i del nostre creixement personal, la clau és centrar-te en tu i les amistats aniran venint i marxant, és important que et centris en fluir (sé que costa, però no és impossible).
Resumint, obra’t sense por a la gent que t’envolta, centra’t en tu i intenta reduir o canviar els pensaments de “estic sola/no tinc amics” per “el temps que estigui sola l’aprofitaré pel meu creixement personal”.
Des de aquí el consultori no puc fer gaire més, si necessites més ajuda considera anar un temps a teràpia per tractar aquest tema (si és algo que realment et preocupa molt i sents que tu sola no ho pots solucionar).
Espero haver-te ajudat.
Una abraçada molt gran.
Estrella Dorca – Psicòloga
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas