Què puc fer?
Des de fa un any que em creuo amb un noi. Des del primer dia hi han hagut mirades. La cosa és que, després de tant de temps, m'agradaria poder-lo conèixer ja que, sembla que per part seva també hi ha interès.
La cosa és que cada vegada que me'l creuo no sóc capaç de fer res, em venen moltes inseguretats per coses i experiències del passat amb persones que s'han burlat de mi i dels meus sentiments i ara em fa por fer el primer pas jo.
Mai m'ha sortit res bé amb cap noi i, encara que penso que aquesta podria ser la primera vegada que tot vagi al revés, la por em supera...
Què podria fer per fer jo aquest primer pas i intentar-ho? Sé que el no ja el tinc però crec que no puc quedar-me sense fer res, encara que ara no pugui...
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns.
Primer de tot dir-te que el fet de que t’agradi una persona i hi hagin “miradetes” és molt emocionant i vulguis o no, cada cop que us creueu tens aquella mena de “subidon” que t’agrada i alhora et posa nerviosa.
Pel que dius, sembla que aquí les inseguretats t’estan jugant una mala passada, les experiències prèvies amb nois no han estat bones i per això tens por, és totalment natural ja que el nostre cervell tendeix a anticipar catàstrofes que no passaran, però la bona noticia és que amb pràctica podem anar canviant una mica aquests pensaments.
En la nostra vida passaran moltes persones i també desapareixeran, hi haurà moltes relacions que duraran un temps i llavors s’acabaran, i això no és un fracàs, és simplement la vida i els seus alts i baixos.
Que una parella anterior no hagi sortit bé no prediu que les pròximes tampoc surtin bé. Ara bé, ets jove i pot ser que tinguis molts desenganys amorosos, però això no t’ha d’impedir atrevir-te a sentir.
Si vols guanyar confiança treballa en les teves fortaleses, què et fa única, què t’agrada de tu, què diuen els altres que els hi agrada de tu... Proba de vestir-te amb roba i colors que t’agradin, de pentinar-te o maquillar-te de manera que et sentis còmode i guapa, segurament això t’ajudarà a acompanyar el treball intern d’autoestima que t’he comentat abans (buscar tot allò del que estàs orgullosa a nivell personal).
Si tens ganes de fer el pas fes-lo, com abans el facis abans podrà continuar aquesta història i no quedar-se estancada en “miradetes”. Busca alguna excusa per parlar-li i simplement presentar-vos. Una bona opció seria que el pròxim dia que el vegis el sorprenguis amb un: bon dia. Saludant-lo com si us coneguéssiu, de fet us heu creuat tants cops que ja us coneixeu de vista.
Espero haver-te ajudat i ja ens explicaràs com continua la història.
Estrella Dorca – Psicòloga
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas