Em sento una mica buida.
Holaaaa.
Haver, començo a explicar. Tinc 13 anys, i faig castellers. Al deixar de fer de dosos i començar a fer de quints, es com que he sortit de la canalla (per si no ho sabeu, son els nens que fan d'acotxadors, d'enxanetes i de dosos). Aleshores clar, he d'estar amb tot els adults, però apart de una altra 011 que li pasa el mateix que a mi, no hi ha ningú de la meva edat. M'explico. La persona més propera d'edat es una noia del 2010, que em cau be i tal, però des de que va entrar està amb els grans i tal, apart de que es molt alta, i amb tot el lio, sembla 08. I després, les altres properes són dels 2008 cap a baix, i tot i que em cauen super bé, es com que sento que no pinto res, perquè elles beuen, srten de festa, es colen a discoteques... I clar, aixo es nota mes del que sembla. Total, que igualment, aquest no és el problema.
Jo faig castellers 3 cops per setmana: el dilluns de 7 a 8.30, el dimecres, de 7.30 a 10, i el divendres, de 8.30 a 11, lo qual són 6.30 hores a la setmana, més les hores extra de les actuacions del cap de setmana, que oscilen entre 5 i 8 hores. I clar, això es moltíessimes hores a la setmana. I la veritat es que m'encante, perquè tot i els meus problemes socials, no se preque m'encante. Es com que som una gran familia, i m'els estimo moltissim a tots. Estic mlt orgullosa de la meva colla, i ara m'emociono quan recordo tots els moments que em passat. Es com l'eix de la meva vida. Però la temporada s'ha acabat, i fins al febrer no tornarem. No sé que faré, es com que em sento buida, em falta algo...
Sisplau, ara no em respongueu que em busqui alguna ltra cosa qu em pleni tant. Si teniu alguna solucio me la dieu, pero realment, noes busco consol.
Ah, aprofito per donarvos una critica constructiva. Ja sé que sou psicolegs, i que no us podeu involucrar, pero a vegades sou molt freds, sembleu el Chat gpt. No ho se... Pero esque quant parleu aixi s com que no ajuda gaire, perque a la majoria de casos sempre acabu dient que no podeu feri res i que demaneu ajuda en directe a un profesional.
Gracieeeeees
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns.
És normal que et sentis una mica diferent quan canvies de grup, i més si aquest grup són d’edats diferents i tenen interessos diferents als teus.
Per altra banda dius que els castellers són la teva família així que l’aprèci i el vincle hi són, encara que a vegades sentis que no hi pintes res, afirmes que et cauen bé i per tant és només un tema de diferents moments vitals, elles comencen a sortir i tal i tu no, però això no vol dir que no puguis participar en les seves converses sent curiosa i demanant per anècdotes o explicant-ne alguna de teva, al cap hi a la fi teniu algo en comú que us uneix i del qual podeu parlar molt, que són els castellers.
Ara fins al febrer no us torneu a veure i això et preocupa i et crea una sensació de buidor que és totalment comprensible, ja que com molt bé has dit, és una part molt important de la teva vida.
Aquests dos mesos sense castellers els pots aprofitar per fer introspecció, intentar adonar-te que ets molt més que els castellers, que hi ha més coses a la vida de les quals pots disfrutar, i que això no vol dir que els castellers no siguin formant part de tu, ja que creem una identitat a partir de les coses que ens agraden i de les persones amb les que ens relacionem.
Així que si vols et deixo un exercici per anar treballant durant aquest més, qui ets tu a part de la teva faceta de castellera? Què més hi ha a la teva vida del que estàs completament agraïda?
Espero haver-te ajudat. I no, no soc el chat gpt jaja, però hem de ser una mica formals per aquí, segurament a sessió i cara a cara parlaríem molt diferent. Els psicòlegs no podem aconsellar i per això sempre recomano anar al psicòleg per temes complicats ja que és un treball que no es pot fer simplement contestant una consulta aquí.
Gràcies per el feedback.
Estrella Dorca – Psicòloga
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas