AUTOESTIMA AMB ANSIETAT
Hola,
Primer de tot vull dir que gràcies per tot el que feu. Ajudeu molt.
Veureu, ara mateix estic passant una època difícil. Tot va començar a la ESO, crec que la ESO t’ailles del món. És a dir, que, per exemple, tens un somni i ets l’únic que el té i tothom et diu que el cumpliras i que tens “talent”. El cas és que ara que he sortit de la ESO, res és el mateix. He començat uns estudis audiovisuals ( el meu somni és ser directora i guionista de cinema) i estic perdent la fe en mi mateixa. Al conèixer persones que comparteixen el meu somni (es volen dedicar al mateix) i veure-les tan segures de si mateixes, em fa qüestionar-me si realment valc la pena.
Els meus éssers estimats m’estan dient que una cosa és parlar i l’altre fer. I que si els meus companys/companyes no son tant bons o bones alhora de realitzar els seus projectes, no hi poden fer res. Per exemple, si algú diu que una pelicula és la millor del món, no vol dir que ho sigui. Sigui per com estigui feta o per la subjectivitat. L’art és subjectiu i poden parlar molt, però alhora de la veritat el que compte és qui realitza millor les seves idees.
El problema és això: que crec que no tinc talent com ells o elles. Però a la vegada crec que en tinc perquè hi ha gent que m’ha dit que escric molt bé. Però començo a perdre la fe en mi mateixa i no sé com sortir d’aquest bucle.
Bucle:
1. Baixa autoestima
2. No valc res i no faig els deures (m’havia organitzat i no compleixo la organització)
3. Faig els deures tard a últim moment (m’arrepenteixo de no haver-los fet)
4. Tinc pensaments negatius de que soc inútil i que no valc per res o que soc la pitjor de la classe.
5. Torna a començar el bucle
De veritat, que intento sortir. Però és que no puc. Tinc amics i els meus familiars mestan animant perquè pugui tornar a creure en mi. Però només aconsegueixo tenir ansietat i autoexigir-me perquè és, en el fons, una manera de dir-me “si ho faig bé, seré alguna cosa a la vida”. Però no aconsegueixo res i estic desesperada perquè no sé que fer ni com me’n sortiré. Podríeu donar-me algun Consell?
Gràcies per tot un altre cop!
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per plantejar-nos aquesta situació tant interessant.
En les teves paraules es pot veure la teva passió i les ganes de complir un somni que tens des de fa molt temps, és molt bo poder dir que a una edat tant jove ja tens les coses tant clares a nivell professional.
Ara bé, en moltes ocasions, aquests somnis tarden en arribar, i casi sempre és així, molt poca gent té la sort de sortir dels seus estudis amb la feina de la seva vida, normalment es comença des de baix i es va pujant.
Que els teus companys creguin que són molt bons potser és una qüestió de ego, o potser s’ho diuen a ells mateixos per intentar no caure en el “ho faig fatal” i desanimar-se.
Sempre hi haurà algú millor que nosaltres, però això no ens pot impedir continuar lluitant pel que volem.
Pot ser que hagis idealitzat el teu futur i tinguis grans projectes, no està malament, però també has de ser conscient de la realitat del món en el que vivim i de tot l’esforç que suposa aconseguir els nostres somnis.
La clau és la paciència i la persistència.
Si ara no estàs motivada i això et genera una forta ansietat, prova d’anar a teràpia, amb unes sessions potser ho pots treballar i tornar a agafar confiança.
Que la llum dels demés no aplaqui la teva, tu tens la teva vida i ells la seva, i cadascú farà el que estigui a les seves mans per avançar.
Si ara estàs en un mal moment cuida’t molt i intenta parlar-te bé.
Si se’t dona bé escriure escriu tot el que sents i plasma-ho, potser et pot sortit una bona obra, de fet, moltes de les pel·lícules i cançons més famoses del món han estat escrites en moments de crisis dels artistes.
La vida és bonica per això, pels blancs, els negres i els grisos.
Aprofita tot aquest dolor per inspirar-te, ets una artista.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas