massa panxa per al meu cos?
Hola, tinc 13 anys i peso uns 40kg aproximadament, tot i que nomes fa 1any, pesava 34kg. Es normal que haigui engordat 6kg en 1any?!?!
Per altra banda, penso que faig massa panxa per al meu cos, soc baixeta, faig esport, em menjo el que em donen els meus pares... Algun cop els hi e dit pero no em fan cas... Em diuen que m'estic fent mes alta (cosa que vull) pero es mentida, jo només veig que lo unic que em creix es la panxa... AJUDA SI US PLAU! Que faig? Menjo menys? Mes esport? Ajuda!!!!
Sara Bujalance

Hola Ari Clot! Tranquil·la, durant l'adolescència és normal guanyar pes de cop quan es fa un "estirón". El millor que pots fer per mantenir un bon pes és menjar de tot, variat, equilibrat (com marca la piràmide alimentària), i fer esport habitualment. Tant important és menjar bé com fer esport. Ni molt menys cal que mengis menys del que menges habitualment. Això seria un error molt gran ja que podria perjudicar seriosament el teu desenvolupament. Per una altra banda, tingues paciència, encara tens 13 anys i el teu cos està desenvolupant-se, això fa que a vegades puguis sentir-te incòmoda amb el teu cos. Però ja veuràs com a mida que vagi passant el temps, el teu cos anirà creixent i madurant i d'aquí a un temps et sentiràs millor. Posa-li una mica de paciència, menja bé i fes esport. No cal que facis res més. Molts petons!!