Ajuda!
Hola! (:
fa un any o així vaig començar a fer dieta ja que em volia aprimar. Jo sempre he estat ample de caderes i encara que panxa estava prima, les cames les tenia força grosses. No em sentia gens bé amb mi mateixa i això, vaig començar a fer esport i dieta. No vaig notar cap canvi així que quan aquest any vaig tornar de vacances vaig decidir posar-hi remei de veritat. Vaig començar a menjar menys, fer molt més esport, reduir les calories, etc. M'he aprimat 4,5 kg i els meus pares s'han començat a preocupar. S'han obsessionat amb que estic anant cap un mal cami i que presento simtomes de trastorn alimentici. Jo no opino el mateix ni de lluny però ara estan molt pesats amb que haig de recuperar pes i em fan menjar. A mi m'aterroritza el fet de tornar a guanya quilos, realment veurem com veig es horroros i si em torno a engreixar encara ho serà mes. Lo de menjar be i fer esport ja vaig veure que no em serveix i no se que fer.
Mersi!
Sara Bujalance

Hola puig22! Entenc la teva preocupació pel pes, tothom es vol veure bé i és normal que tu també vulguis trobar-te bé amb tu mateixa. Però sí és veritat que, a vegades i sobretot a l'adolescència que és una època especial, hi ha moments en els que aquesta preocupació s'acaba convertint en un obsessió petita, i amb el pas del temps, es converteix en una obsessió gran i greu. Per això els teus pares estan tan espantats, perquè tenen por de que et posis malalta i hagis de necessitar un tractament psiquiàtric. Sé que tu no penses que puguis tenir un problema, això és freqüent quan una persona comença a obsessionar-se una mica, per això has fet molt bé d'escriure'm, això vol dir que has començat a veure que potser això que t'està passant pot acabar, amb el temps, en un problema greu. Pensa que la única manera demostrada científicament de mantenir un pes correcte és a través d'una alimentació saludable i la pràctica habitual d'esport. Ojo amb menjar poc! Quan megem poc de forma habitual, el nostre cos d'adapta a aquesta nova situació aprenent a engreixar per poder obtenir l'energia que no li ve de fora. Així que compte! perquè potser ara t'has aprimat però d'aquí a poc notes que cada cop et costa més aprimar i menys engreixar! No facis cap restricció! Menja de tot, equilibrat i fes esport. El millor que pots fer per controlar aquesta preocupació i que el teu pes es pugui mantenir estable és parlar amb els pares per a que et duguin al metge. El metge t'ajudarà tan a menjar de la forma correcta per no engreixar com per no obsessionar-te amb el pes. Un petó molt gran!