El sexe
Tinc 14 anys i penso en sexe avegades me la masturbo i sincerament vull fer l'amor sento que es la vida, es viure i disfrutar pero despres tinc por de deixar preñada a la noia hem podriau dinar alguns consells per a fer el amor be segur o deixar de pensar en ell?
IESP

HolaPsg!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
Mira, una cosa que hem de saber és que pensar i estar interessat en el sexe no vol dir que haguem de tenir relacions sexuals ja. Vol dir que les nostres hormones s'han "despertat" i estem entrant en una manera diferent de veure la sexualitat.
De fet, el cos va molt més ràpid que el cap, ja que als 13-14 anys molts joves tenen la capacitat reproductiva (el noi pot expulsar semen i la noia tenir la regla), però en canvi no estarien preparats psicològicament per tenir un fill, oi? Les hormones van més ràpides que el que madurem mentalment :)
No cal que deixis de pensar en el sexe, senzillament anar coneixent-te a poc a poc, i experimentar cada cosa quan toqui. El dia que tinguis relacions, un aspecte importantíssim és fer servir el PRESERVATIU: d'aquesta manera, la noia no es quedarà embarassada i no caldrà preocupar-se.
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé
@hln_gale
www.consultajove.cat