Orgasme
Hola, soc una noia de 19 anys i en fa dos aproximadament que vaig començar a tenir relacions sexuals. Sempre han sigut satisfactòries i no he tingut mai cap problema, fins que un dia parlant amb les amigues vaig comentar que jo només sóc capaç d'arribar a l'orgasme fent l'acte sexual i mai amb masturbació o sexe oral, les meves amigues es van quedar sorpreses ja que a totes elles els passa el contrari, els resulta més fàcil arribar amb els preliminars que amb el sexe.
Mai havia pensat que el meu cas fos estrany però a l'adonar-me que a les altres noies no els passa voldria saber si es normal o hi ha algun problema.
Moltes gràcies
IESP

Hola Mbe!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Abans de tot, gràcies per consultar-nos!
Una cosa, quan dius "fer l'acte sexual", dedueixo que et refereixes a la penetració, ja que els "preliminars" que comenten també formen part de les relacions sexuals.
El que et passa és molt poc habitual, ja que hi ha poques noies que aconsegueixin l'orgasme només amb penetració, sense estimular el clítoris. Aquest és l'organ sexual més erògen de les noies, i és més fàcil gaudir si s'estimula. Resulta que nosaltres només veiem la part externa, però per dins té unes ramificacions que envolten la vagina, i fa que la penetració també sigui molt agradable. I algunes noies, com tu, poden arribar inclús a l'orgasme.
Com veus, no hi ha cap problema, senzillament és poc habitual :)
Espero haver estat d’ajuda!
Helena Galé
@hln_gale
www.consultajove.cat