Podria ser un problema?
Hola! m'agradaria fer una consulta sobre la meva alimentació i la meva forma física...
Resulta que tinc 17 anys, peso 48 - 49 kg i la meva alçada és de 1,60 m. I em diuen que estic molt prima (de fet, la meva cintura fa uns 65cm). La meva alimentació no és que sigui del tot equilibrada per què menjo bastants dolços i xocolata... menjo bastant carn blanca... no sé, fins i tot diria que em faltaria menjar més verdures... però generalment menjo de tot el que em posen...
La qüestió és que menjo molt, gairebé tant com mon pare i no faig gens d'esport a part d'EF. Hauria de preocupar-me o només estar contenta del meu metabolisme? Com puc augmentar el meu pes sense haver d'estar grassa?
Moltes gràcies per dedicar-me el teu temps!! :)
Sara Bujalance

Hola Camps de cotó! Augmentar de pes pot ser tant difícil com baixar-lo. Pensa que el pes també depèn d'un factor genètic, i això fa que hi hagi persones que, tot i menjar molt, no engreixin, com sembla ser el teu cas. Però, tot i no engreixar per un tema genètic, és molt important que per tenir una bona salut mengis de tot, variat, equilibrat (com marca la piràmide alimentària), i que facis esport. Pensa que l'alimentació té a veure amb tota la nostra salut, no només el pes, i això pot fer que una persona que no menja bé, tot i continuar prima per un tema genètic, tingui, per exemple, els nivell de colesterol disparats. Per evitar que et passin coses d'aquest tipus, només cal que mengis de tot, equilibrat i que facis esport. Molts petons!!
Camps de cotó
Moltes gràcies Sara!! Ho tindré en compte en la meva dieta i intentaré fer exercici ni que sigui a casa :)
Sara Bujalance
Moltes gràcies a tu per confiar en adolescents.cat!