Tinc pesigolles al xoxo
Hola adolescents, m'agradaria ser anònima. Tinc un problema que em preocupa bastant. Sóc una noia de 16 anys i encara no he tingut sexe mai però he quedat amb un noi varies vegades per fer coses intimes i això. La cosa que em te amoïnada es que a l'hora de xuplar-me el que es suposa que em te que donar plaer no m'hem dona, es a dir, em fa pessigolles i al mateix temps mal. He pensat varies vegades que poden ser nervis i no se que fer al respecte, tinc por de que no m'agradi el sexe ja que quan m'intenta posar els dits em passa el mateix mes o menys. Serà perquè no estic preparada per tenir relacions sexuals? O són nervis?
Necessito la vostra ajuda, i moltes gràcies.
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per fer-nos una consulta!
La realitat és que els nervis i l'angoixa són contraris al plaer. El cervell no pot sentir les dues coses a la vegada!
Així que l'important és que visquis les relacions sexuals com una cosa ben natural, i sobretot molt divertida. Que quan estiguis amb algú, tinguis la confiança suficient com per dir el que t'agrada (i el que no) i que puguis escoltar què desitja l'altre. El sexe també necessita comunicació!
Una altra cosa que podria anar bé és que primer et coneguis a tu mateixa: ja saps com arribar a l'orgasme tu sola? Abans de gaudir en parella, hem de ser capaços de conèixer el nostre cos, ja que si no és difícil explicar a l'altre què i com ens agrada fer-ho.
Una abraçada i espero haver-te ajudat! 
Helena Galé
@hln_gale
www.consultajove.cat