Com preguntarli
Hola tinc 14 anys, no se si es massa d'hora pero magradaria tenir relacions ssexuals am la meva nòvia que en te 13. Com li podria demanar sense qe se sentis ofesa i qe em digues qe si?
Gràcies
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per preguntar!
Respecte al que consultes, has de saber que tenir interès per les relacions sexuals no vol dir que estiguem preparats per tenir-les. A més, tu mateix ja dubtes de si és massa d'hora.
El millor és que parlis amb ella sobre el vostre interès en la sexualitat, i que aneu pas per pas. El que no podria ser és que mai haguessiu experimentat amb el vostre cos (per exemple, haver-vos vist despullats) i el primer que volgueu fer singuin relacions amb penetració, perquè es faria molt difícil oi?
Ella et dirà que sí quan estigui preparada, ja que no podem pressionar a ningú per tenir relacions sexuals perquè no les gaudiriem. Només pots sortir del dubte parlant-ho amb ella. Si ets sincer amb els teus sentiments cap a ella, no s'ha de sentir ofesa.
Però recorda que per gaudir de la sexualitat no cal còrrer: hi ha temps per tot, i us heu de conèixer poc a poc per a que tot surti bé ;)
Espero haver-te resolt el dubte!
Helena Galé
@hln_gale
www.consultajove.cat