Ajuda'm:)
Holi, tinc 14 anys i peso 56kg, medeixo 1'67, sé que per algunes persones estic bé, pero la majoria d'amigues meves son primetes i mes baixetes que jo, i elles estan fenomenals, jo no vui que em diguin que estic bé, perque encara que m'ho diguin, jo segueixo sense veurem bé, tampoc tinc autoestima, i e intentat recuperarla i e trovat la manera i es la única, em vui aprimar! pero no consegueixo ni baixar un quilo:( tinc una "maquina" de gim que treballa les cuixes, i bueno... de tant en tant l'otilitzo, pero vui que em diguis alguna dieta i ejercisis que pugui fer per treballar les abdominals... no em serbeix parlar amb adults, ja siguin profes, pares etc... em diuen que no em cal... pero encara que m'ho diguin ells, jo ami no em veig bé i no em serveix que m'ho diguis, vui recuperar la meva confiança i autoestima, i la unica manera es aprimar un parell de quilos, o almenos no pasar dels 50... tranquila tampoc vui ser una seca, i cuan arribi a la meva meta no m'aprimare mes, pero siusplau, si pogesis dirme alguns consells per treballar les abdominals i una dieta... siusplau, pero no em diguis que estic bé ni que parli amb adults... perque ja ho e intentat i... no funciona, la única manera es aprimar si o si, et demanu alguns consells... alguna dieta/regim i exersicis per treballar les abdominals, nomes et demano aixos, mersi!:) un petónas i espero que em serbeixi...
Sara Bujalance

Hola! Sé que et deus estar passant per una època difícil, en la que segurament estàs patint força amb aquest tema del pes. El millor i l'únic que realment pots fer és menjar de tot, de forma equilibrada (com diu la piràmide alimentària), i fer esport, com a mínim, 3 cops a la setmana. No hi ha cap fórmula màgica per poder aprimar fàcilment, l'únic que funciona és fer un alimentació equilibrada, en la que incloguis tots els grups d'aliments, repartida en 5 àpats al dia i fer esport. Si fas esport habitualment, sigui el que sigui, veuràs com el teu cos està en forma. Pensa que el pes també depèn d'un factor genètic i això fa que no el puguem canviar fàcilment. No podràs canviar la teva constitució, si intentes canviar la forma genètica del teu cos, veuràs que és molt difícil i que l'únic resultat que obtens és sentir-te frustrada. NO ET COMPARIS AMB LES TEVES AMIGUES, és possible que siguin més baixetes i més petites perquè el seu ritme de creixement és més lent que el teu. Tothom creix, però cada persona té un ritme diferent, hi ha qui creix abans, i hi ha qui creix més tard. El problema de voler aprimar quan en realitat no et fa falta (com el teu cas) és que es pot acabar convertint en una obsessió i en un problema de salut física i mental molt greu, per això la recomanació de parlar amb adults, per evitar que arribis a tenir un problema que requereixi un tractament psiquiàtric. Quan les persones tenim un problema d'autoestima, tendim a culpar el nostre cos d'aquesta insatisfacció. Però, en realitat, el problema és més profund i com que a l'hora de la veritat no té a veure amb el cos, tot i que la persona aprimi, no se sent millor, al contrari, se sent pitjor perquè ha aprimat però no ha aconseguit millorar la seva autoestima, sentint-se frustrada i molt pitjor. Pel que veig el teu problema no és el cos, és un problema d'autoestima, i la única manera de millorar l'autoestima és treballant autoestima. Potser seria convenient que anessis a veure a un psicòleg, encara que et costi veure-ho ara, més endavant veuries com t'ajuda a sentir-te molt millor, que és el realment important. No et serveix de res tenir un bon cos (com ja tens, i com tothom et diu que tens) si tu no has après a valorar-te. Entenc que et deus sentir molt malament en aquesta època, l'adolescència pot arribar a ser molt difícil, però tot i que l'adolescència a vegades és així, et mereixes sentir-te bé, per això vull alertar-te del perill de deixar-se endur per la obsessió pel pes, no ho permetis! Tens dret a ser feliç, a trobar-te bé i a tenir una bona autoestima! No hi ha la necessitat de sentir-te esclavitzada pel pes! Així que recorda: mejar de tot, equilibrat, i fer esport. I si cal, visitar un psicòleg. Un petó molt gran!