Preservatius
Hola,
Sóc una noia bastant espavilada, m'agrada molt el tema de la sexualitat. M'agrada aprendre coses noves i me la prenc amb molta seriositat. Tot i això, podríem dir que una de les meves majors pors es que es trenqui el preservatiu. Es pot trencar durant l'acte sexual? Quina probabilitat hi ha?.
Després, tinc una gran curiositat respecte als preservatius Durex que afirmen que si el noi sel's posa, aconsegueixen que ell arribi després al orgasme i nosaltres abans, es a dir, en teoria aconsegueixen el orgasme simultani entre les dues persones. Es posible?
Gracies,
Un petó.
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per preguntar!
Respecte al que consultes, has de saber que el preservatiu no es trenca fàcilment. Si ha estat ben guardat (no a la cartera, ni en un lloc humit, etc) i s'ha posat correctament, el normal és que no es trenqui.
Si això arriba a passar, la solució és prendre la pastilla del dia de després, i demanar-la en un servei d'urgències o comprant-la en una farmàcia.
Pel que fa als preservatius, alguns els fan amb un material que dóna sensació de fred, altres de calor, altres granulats... Però el que està clar és que la resposta sexual no es pot controlar des del tipus de preservatiu que s'utilitza, sinó des del cervell. Per a que un noi trigui més en ejacular, necessita pràctica i confiança amb la persona que està. I per a que una noia arribi abans a l'orgasme, és important que es conegui bé físicament (la masturbació pot ser una bona manera de practicar) i que es deixi portar per les sensacions.
Com veus, tot és qüestió de pràctica, i d'anar pas per pas :)
Espero haver-te resolt el dubte!
Helena Galé
@hln_gale
www.consultajove.cat