Quan comensen a fer afecte els anticonceptius estic preocupada
Prenc uns anticonceptius que es diuen levobel des de fa 2 setmanes, y el ginecoleg em va dir que farien efecte apartir de la primera setmana pero ara que u em fet sense condo, encara que mai eyacula dins, sempre fa marxa enrera estic algu preocupada, saps si estic protegida amb els anticonceptius???
IESP

Hola Claudia!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Abans de tot, donar-te les gràcies per la teva consulta!
Si el metge et va dir que els anticonceptius feien efecte a la setmana de començar, i tu ja les prenies des de fa 2 setmanes, no hi ha perill.
Un cop prens aquestes pastilles, ja no hi ha risc d'embaràs.
Però si les deixes de prendre, o estàs un temps sense elles, recorda utilitzar el preservatiu sempre. La marxa enrere no és un mètode fiable, ja que existeix el líquid preseminal: surt abans d'ejacular el semen, i ja conté espermatozoides.
De totes maneres, no dubtis mai en preguntar tot el que necessitis al teu metge quan el visitis, ja que és important que et quedi clara la informació que et dóna, d'acord?
Espero haver estat d’ajuda!
Helena Galé
@hln_gale
www.consultajove.cat