masturbació?
Hola, he estat llegint dubtes d'aquest consultori i m'ha costat molt preguntar. Tinc 13 anys, aquest novembre fare els 14 i de vegades em masturbo amb el coixí, he intentat estimular-me el clitoris però no aconsegueix-ho cap plaer, al contrari em molesta, tinc por a ficar-me els dits i també que com quasi no faig esport al ficarme els dits em trenqui l'himen. A part porto ja un temps amb el meu novio i nose si hauria de fer-ho amb ell vui però tinc por al mal i als nervis, tot i que també sempto que amb aquesta edad no hauria de masturbarme, es normal fer-ho?
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
Abans de tot has de saber que masturbar-se és una pràctica completament normal i natural, de manera que no t'hauries de preocupar per això :)
En segon lloc, dius que et masturbes amb un coixí, així que segurament el ques estàs fent és estimular el clítoris. Potser el que et passa és que si el toques directament, no t'agrada i et molesta, i necessites que hi hagi el coixí pel mig. Això també és habitual en moltes noies.
Respecte a l'himen, aquest es pot trencar sense que tu ho sàpigues, ja que no se sent dolor. L'himen és com una anella dins la vagina, de manera que té un forat. Si s'introdueix un tampó o un dit, és molt difícil que es trenqui.
I per últim, si encara no et veus preparada per tenir relacions sexuals amb el teu novio, no cal que ho facis! Cada cosa al seu temps. Primer estaria bé que et coneguessis més tu mateixa, i després ja passaràs a jugar en equips de dos, no creus? :)
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé
@hln_gale
www.consultajove.cat