No vull, però no ho puc evitar
Hola Sara! No crec que sigui un greu problema però necessito preguntar-ho:
Sóc una noia de 14 anys, i per la meva altura potser em sobre uns dos quilos i la questió és que em vull aprimar una mica però sense fer dietes. EL que em pasa és que no vull menjar certes coses que el meu cos no necesita, però sense evitar-ho, ho menjo, no tinc gana, però ho faig. Desprès penso, calia de veritat? Però ja m'ho he menjat i no ho vomito, és clar, però em sento malament. Tu que en penses?
Merci guapa:)
Sara Bujalance

Hola gaebmcmda! La millor manera de mantenir un bon pes és menjar de tot (greixos i sucres també!), de forma equilibrada i fer esport. El que crec que t'està passant és que com intentes "prohibir-te" alguns aliments, al final t'hi acabes obsessionant i en menges amb una mica d'ansietat. La manera d'evitar que et passi això és menjar-ne, de tant en tant, d'aquests aliments que t'agraden, perquè el teu cos també els necessita, només que en lloc de menjar-los cada dia, els has de menjar de tant en tant. I fas molt bé de no vomitar res! Vomitar no serveix per aprimar i pot portar molts problemes de salut! Així que ja saps, no et prohibeixis aliments, i menja, de tant en tant, aquestes coses que t'agraden sense amoïnar-te! Un petó!