Confusa
Hola, sóc una noia de 16 anys. Jo de petita sempre he estat una mica grassoneta, però des que vaig començar bàsquet vaig començar a posar-me en forma i a segon de la ESO ja estava més prima. Tot i això totes les noies del meu grup sempre han estat més primes i jo m'he sentit com la "fea" del grup i he tingut problemes d'autoestima. Per sort i amb molta força de voluntat, intentant no abusar d'aliments amb sucres i fent molt d'esport he aconseguit sentir-me millor amb mi mateixa. El que no entenc és... perquè les meves amigues poden prendre tot tipus de menjar "basura" (al qual jo m'he de privar) i tot i això elles estan més primes que jo? Medeixo 1'66 i peso 57. El meu IMC es troba en lo saludable ja ho sé... però m'agradaria veure'm més prima. No per pressió ni per res... No és que no m'estimi el meu cos o que no tingui autoestima, és més, abans estava pitjor i ara m'estimo més a mi mateixa. No em sento temptada a vomitar ni res per l'estil però m'agradaria saber jo que sé.. exercicis, una dieta (tampoc molt forta perquè faig esport i necessito energia) o algun truc jo que sé... només vull ser una noia normal que pugui veure's guapa portant una samarreta una mica curta ensenyant el melic a l'estiu.
Sara Bujalance

Hola marta_97! Gràcies per compartir amb mi la teva consulta! L'únic truc per sentir-te guapa és acceptar-te tal i com ets. No et comparis mai amb les altres noies, cada persona és diferent i única, i aquí està la gràcia, en ser especials i irrepetibles. Si no fos així, tots seriem clons i seria molt avorrit. A més, quan ens comparem amb els altres, només ens fixem en el que ens agrada més d'ells, en lloc de mirar el que ens agrada més de nosaltres. Amb l'alçada i el pes que tens estàs bé, no necessites aprimar. L'únic que has de fer per mantenir-te en un bon pes és menjar de tot, variat, equilibrat (com marca la piràmide alimentària), i fer esport habitualment, com ja en fas. A part d'això no cal que facis res més. No hi ha cap "truc" alimentari a part d'aquests. Valora't, estima't i quan arribi l'estiu posa't la samarreta que vulguis, si la portes amb seguretat i autoestima et quedarà de conya tinguis el cos que tinguis! El que ens fa més atractius és la seguretat en nosaltres mateixos!. Molts petons!!