Regla
Hola! Tinc una pregunta sobre la regla. Potser semblarà que sóc tonta perquè no ho sé, però ho preguntaré igualment: exactament, que és la regla? És només sang? Per què surt? Té algo a veure amb l'embaràs, és a dir, si tens la regla i mantens relacions sexuals et quedes embarassada segur o al contrari no??? jejeje ja sé que són moltes preguntes, és que no sé a qui fer-les... amb la meva mare n'hem parlat molt poc... em fa molt corte... a més a mi encara no m'ha vingut llavors no sortim gaire el tema!!!
MOOOOOLTES GRÀCIES <3 <3 <3 ;)!!!!
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. No és cap tonteria! De fet és una pregunta molt interessant.
La regla o la menstruació és el procés pel qual les noies/dones expulsem l'òvul que va sortir de l'ovari per a ser fecundat i no ho ha estat. Aleshores expulsem l'endometri juntament amb l'òvul que no ha estat fecundat.
Si ens quedem embarassades (l'espermatozou entra dins l'òvul) l'òvul fecundat s'agafa fort a la paret de l'úter (recoberta per l'endometri) i creix una nova vida. Quan això passa no ens ve la regla ja que l'endometri no ha de ser expulsat ja que l'òvul no ha estat fecundat.
Per tant, si tens la regla tens menys provabilitats de quedar-te embarassada tot i que hi ha probabilitats ja que mentre s'expulsa un òvul, l'òvari n'allibera un altre preparat per a ser fecundat.
Conclusió: en edat fèril SEMPRe hi ha risc d'embaràs si no utilitzes mètodes anticonceptius.
Una abraçada,
Helena Angel @HelenaAL