el meu novio
Ola, ara faré 15 anys i tinc un novio...Però mons pares no hem deixen estar be amb ell, es una llarga historia...Resumidament com que no l'accepten com es no li deixen estar be amb mi. No fa molt el meu pare ens va prohibir veure-ns i vam estar des de març fins setembre de l'any passat sense veure-ns i ho vam passar molt malament. Ara podem estar junts i d'aquí poc farem 4 mesos...però segueixen sense acceptar-lo i no ens deixen estar del tot bé. Veig a totes les meves amigues que els seus pares els hi deixen tenir i estar bé i no se per que a mi no...Que puc fer? Com puc donar a entendre als meus pares que ja soc gran?
IESP

Hola nenita13!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per preguntar!
Pel que sembla, tu i la teva parella us agradeu molt!
Estaria bé que poguessis parlar amb els teus pares sobre això i que expressis com et sents quan ells no estan d'acord amb la teva decisió. El que està clar és que tu, per estar bé, necessites el seu suport, així que és important que ho parleu.
També podries preguntar què hauria de passar per a que confiessin en tu i et veiessin capaç de prendre una bona decisió. Desconec els motius pels quals no volen que estiguis amb ell, però segur que tenen raons que per ells són vàlides. És important que tu també coneguis el seu punt de vista, per a que se sentin compresos com a pares (que no és fàcil el seu paper!)
Molts ànims!
Espero haver-te resolt el dubte!
Helena Galé
@hln_gale
www.consultajove.cat