Primera vegada
Hola, fa poc que estic sortint amb un noi i tot i que no ens coneixem gaire bé m'ha demanat per tenir relacions, però que si no estic preparada que m'esperarà. Hem quedat la setmana que bé. Jo crec que si que estic preparada, però tinc molta por de que se'ns trenqui el condó o que passi alguna cosa. Quin risc hi ha de que es trenqui? Ho notariem? Si pases algu, quan val la pastilla del dia després?
Gràcies.
IESP

Hola noietta!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
És normal que no sapigues si estàs preparada o no, de manera que et diria que siguis molt fidel a tu mateixa i al que sents. Si dius que us coneixeu poc i que tens pors, potser és que necessites anar més a poc a poc, no creus?
A més, tenir relacions sexuals no implica haver de fer penetració, ja que hi ha altres pràctiques que us poden ser molt divertides i més còmodes. És important avançar al nostre ritme, i no fer res que no volguem per l'altre, ja que al final ens sentirem malament amb nosaltres.
Estaria bé que poguessiu parlar amb calma, i que cadascú expressi els seus dubtes!
El preservatiu, si es posa bé i ha estat guardat en bones condicions, no se sol trencar. Si això passa, s'ha d'anar a demanar la pastilla del dia de després el més aviat possible (les següents 72 hores) a urgències o comprar-la en una farmàcia.
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé
@hln_gale
www.consultajove.cat