ovaris poliquistics?
doncs havera estic molt preocupada perque començo a pensar que poder tinc els ovaris poliquistics.
tinc 16 anys i tinc la regla molt irregular, em ve cada tres o quatre mesos des dels 13.
tambe tinc acne pero tenint en compte que acostumo a menjar sa i que els meus pares no en van patir penso que es una mica estrany. durant els ultims 5 mesos mha empitjorat bastant.
no he estat mai grassa pero pero lo sa que menjava i tenint una bona genetica estava mes gorda del que hauria destar, tambe em costa aprimarme.
estic molt preocupada i magradaria saber la teva opinio
pd: vull començar prendrem pastilles per aprimarme, podria empitjorar el meu acne i la meva menstruacio (hormones)?
moltes gracies
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Ens fas moltes preguntes, espero no deixar-me'n ninguna per contestar.
En primer lloc, l’acne no té perquè ser genètic, té a veure amb l'alimentació, sí, però no només apareixen per menjar xocolata, greixos, etc... depèn del teu tipus de pell, podem tenir la pell seca, mixta o més greixosa (això no vol dir que estiguem grasses, que quedi clar), depèn del tipus de pell que tens. I a l'adolescència encara no la tens establerta, tot just s'està definint per tant, paciència, intenta tenir una bona higiene facial i poc a poc s'estabilitzarà.
Pel que fa al teu dubte sobre ovaris poliquístics, no afectaria a la regularitat de la regla, però si tens regles molt doloroses i de molta quantitat aleshores podries anar a una consulta ginecològica i descartar.
El pes no hauria de preocupar-te, estàs en una època de canvis físics, i psicològics, si menges sa, et permets algun capritx, i tens bona genètica, potser per sentir-te millor amb tu mateixa podries fer algun tipus d'exercici. Ara bé, al marge de tot això el més important és que t'acceptis tal i com ets, al marge de com són els altres.
Accepta't, estima't i mima't!
Una abraçada,
Helena Angel @HelenaAL