Diversos dubtes URGENT
Hola!
Soc una noia de 13 anys, i tinc diversos dubtes:
per començar, fa uns dies vaig sentir un dolor molt fort al ventre, però encara no em tocava la regla, i em va durar molta estona. Pot tenir-hi res a veure?? (soc verge, no puc estar embarassada!)
Segon, alguns cops m'he intentat masturbar, però no sento el més mínim plaer, i no sé trobar-me el clítoris. Em podeu ajudar??
I tercer, de vegades he llegir relats erotics o gore, i he vist alguns videos porno, i despres em sentia molt malament. És dolen el que faig??
Sisplau responeu-me, estic molt preocupada!!
Petons!!
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. El dolor que ens comentes si encara faltava dies per a que et vingués la regla pot ser una digestió pesada, gasos, o alguna "punxada" ovàrica (encara que no tinguis la regla els ovaris treballen).
Masturbar-se no és obligatori, és una forma de conèixer-nos més. Saber què t'agrada, com t'agrada i de quina manera és important per a poder indicar en un futur a una possible parella, la responsabilitat de conèixer el propi plaer és únicament teva. Com fer-ho? En primer lloc localitzant les zones en els teus genitals, agafa un mirall i observa què tens i com és, per localitzar el clítoris pots buscar alguna imatge/dibuix per internet i intentar localitzar tots els punts en el teu cos. Després un cop localitzar acarona la zona, al voltant, fent rodones, de dalt a baix, etc... i ves descobrint l teu cos, poc a poc i si et ve de gust!
Veure porno o llegir relats eròtics no és dolent i no t'has de sentir malament, però si no t'agrada no ho has de fer. Tan el porno com els relats són ficció i per tant no són documentals, el sexe real no és el del porno!
Una abraçada,
Helena Angel @HelenaAL