Tinc sobrepes?
Hola Sara,
Tinc 15 anys, medeixo 1'69 i peso uns 76 kg, desde petita he sigut primeta i poca cosa,però l'any passat vaig començar a menjar amb accés i he arrivat fins aquest punt,ho vull tallar, no vull guanyar més pes perquè s'hem està fent insoportable i hem donc fàstic.
El problema és que la meva mare compra menjar per la meva germana tipus bolleries etc. i quan hem quedo sola a casa m'inflo d'aquestes porqueries,i quan està la meva mare a casa hem fa menjar sa,els mijdies menjo pasta bullida sense salses,o arròs bullit,i un segon a la planxa, i per sopar menjo verdura i peix, el problema son les tardes,siusplau una solució!
Molts petons,
Adriana
Sara Bujalance

Hola Adriana! Gràcies per compartir amb mi la teva situació!. Pel que m'expliques sembla que el que t'està passant és que a la tardes sents ansietat pel menjar i això fa que no puguis controlar el que menges. El millor que pots fer per evitar aquesta ansietat és fer 5 àpats al dia (esmorzar a casa, esmorzar al cole, dinar, berenar i sopar). Procura que entre àpat i àpat no passin més de 3-4 hores. És molt important que els facis bé, sobretot els principals: esmorzar, dinar i sopar), i que no et quedis amb gana. D'aquesta manera reduiràs l'ansietat que t'agafa a les tardes. Però el més important és que parlis amb la teva mare i li expliquis el que t'està passant, només ella et pot ajudar a sortir d'aquesta situació. Tu no tens la culpa del que t'està passant i la teva mare vol saber les coses que et preocupen perquè sempre farà tot el possible per ajudar-te a sentir-te bé, i si cal, et durà al metge per a que t'ajudi a frenar l'ansietat. Així que parla amb la teva mare el més aviat possible, com abans ho facis, abans s'acabarà aquest problema. Molts petons!!