Primera vegada
Bona tarda!
Tinc 16 anys i fa temps que estic tontejant amb un noi de la meva classe. Ell no vol tenir una relació ara mateix però diu que em desitja molt i que li agradaria que ho féssim. Jo li he dit que clar, ell té experiència però jo no i m'ha dit que he d'estar tranquila, que anirà amb compte i que si em fa mal pararem. Jo confio molt amb ell i també en tinc moltes ganes però tinc alguns dubtes.
Com comencem?
El tema d'higiene, a part d'anar depilada, hi ha algun producte perquè et faci més bona olor?
Em sortirà sang? Em farà molt mal?
Després de fer-ho he d'anar al ginecòleg?
Perdó per allargar-me tant i moltes gràcies per avançat!
IESP

Hola Laureta!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per preguntar!
Respecte al que consultes, has de saber que:
- Per començar, el primer és el que ja heu fet: parlar del tema i que cadascú tingui l'oportunitat de dir el que pensa, el què sent, quins dubtes té, etc. També és recomanable anar a poc a poc, i anar coneixent el vostre cos pas a pas. Si la primera vegada que veiem despullada a l'altra persona també és el primer dia per tenir una relació sexual amb penentració, tot es fa més difícil, no?
- No cal posar-se cap producte especial per rentar-se els genitals: amb aigua i molt poquet sabó ja és suficient.
- Hi ha noies que els surt sang, a altres que no gaire, a altres gens... Va segons la persona. La primera vegada no fa mal per "ser la primera vegada", sinó perquè la musculatura de la vagina sol estar tensa (que es trenqui l'himen no fa mal). Si una noia està nerviosa o incòmode, segurament el seu cos no estarà relaxat i pot notar que és difícil introduir alguna cosa dins la vagina, com un penis.
Per això diem que és tan important fer les coses quan un realment vol :)
- Estaria molt bé que quan comencis a tenir relacions sexuals, ja vagis al ginecòleg/a i facis revisions periòdiques (allà ja t'expliquen cada quan s'ha d'anar). És un hàbit molt saludable, ja que molts problemes s'eviten per assistir a aquestes revisions.
Espero haver-te resolt els dubtes!
Helena Galé
@hln_gale
www.consultajove.cat