Haig de baixar pes!
Hola!! Tinc 14 anys.Crec que peso 54kg i nomes madeixo 1.52 em pots recomenar una bona dieta per poder baixar fins al meu pes ideal??
Sara Bujalance

Hola! El pes ideal és un concepte complex. Pensa que el pes depèn de moltes altres coses a part de l'alçada i l'edat. També depèn de la constitució genètica, de l'estil de vida, de l'esport que es fa, de l'estat de salut, etc. A més, el pes ideal és tota una franja de pes que va d'un mínim a un màxim recomanats, i sempre és orientatiu. Per tant, no t'has de preocupar pel pes en concret, perquè per si sol diu poca cosa. De totes maneres, el que has de fer per mantenir un bon pes és menjar de tot, variat, equilibrat (com marca la piràmide alimentària), repartit en 5 àpats diaris (esmorzar a casa, esmorzar al cole, dinar, berenar i sopar), i fer esport, com a mínim, 3 cops al dia. Fent tot això no t'has de preocupar pel teu pes perquè segur que estarà bé. Molts petons!!