Regla irregular
Hola, tinc 19 anys i tinc la regla molt irregular. Em vé molt de tan en tan i quan em vé em dura molt (puc estar 3 setmanes amb la regla).
Sempre l'he tingut irregular però aquests ultims anys és molt exagerat.
El cas és que vaig anar al ginecòleg i em va dir que tenia els ovaris ganduls però que no passava res, que si volia estar més tranquil·la em prengués anticonceptius.
Per una banda no em vull prendre les pastilles per por a engreixar-me (tot i que mai he tingut problemes de pes) i perquè crec que és molt molest haver-se de prendre una pastilla cada dia i amb lo despistada que sóc sé que me n'oblidaria alguns dies. Per altra banda sovint em preocupa tenir-la tan irregular. A més, quan porto un temps amb la regla em noto més dèbil (durant un temps fa 3 anys em vaig haver de prendre pastilles pel ferro).
Què m'aconselleu fer? Potser que em prengui anticonceptius o segueixo sense prendre'm res ja que el metge em va dir que no passava res?
Moltes gràcies.
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. La decisió és teva, si el metge t'ha dit que no hi ha cap problema doncs pots seguir com fins ara, si prefereixes utilitzar un anticonceptiu per regular la regla també ho pots fer.
Si t'interessa el tema dels anticonceptius pensa que no només tenim les pastilles sinó que també tenim altres mètodes hormonals com l'anell vaginal (aquest l'has de portar 3 setmanes dins la vagina i 1 setmana fora, que serà la setmana de descans i en la que et vindrà la regla), i no tens l'inconvenient d'oblidar-te de prendre la pastilla ja que ell sol va segregant les hormones que necessita el cos.
Demana informació al ginecòleg i endavant amb la decisió que sigui!
Una abraçada,
Helena Angel @HelenaAL
www.consultajove.cat