Necessito ajuda
Hola, tinc 15 anys, medeixo 1,67 i peso 75 kg... no sé quin pes seria l'ideal... Faig dieta i molt esport però només aconsegueixo baixar molts pocs quilos i els recupero... Ja no se que fer per baixar de pes..
Ajudaaaa!:)
Gràcies
Sara Bujalance

Hola nú7! El pes ideal és molt relatiu perquè depèn de moltes coses a part de l'alçada i l'edat, també depèn de la constitució genètica, de l'estil de vida de la persona, de l'activitat física que fa, l'estat de salut, el sexe, etc. A més, el pes ideal no és mai un número concret, sinó que és tota una franja de pes que va d'un mínim a un màxim recomanats. Així doncs, les úniques pautes que has de fer per assegurar-te de que estàs en un bon pes són menjar de tot, variat, de manera equilibrada (com marca la piràmide alimentària, aquí la tens:
Home%20Canal%20Salut/Ciutadania/Vida_saludable/Alimentacio/Consells_generals/documents/piramide2.pdf), repartit en 5 àpats al dia (esmorzar a casa, esmorzar al cole, dinar, berenar i sopar), i fer esport habitualment, com ja en fas. A part d'això no cal que facis res més. Pensa que si no baixes de pes és perquè el teu cos no necessita baixar de pes. Recorda que el pes depèn també d'un factor genètic, la constitució, que no podem canviar, i per això és tan important que ens acceptem tal i com som per sentir-nos bé amb nosaltres mateixos. Molts petons!!