Sexe als 13
Hoola, sóc una noia de 13 anys, i FA bastant temps que estic amb el meu novio, se que soc una mica petita, pro començo a tenir ganes de fer-ho amb ell, crec que ell també en te de ganes. Tinc alguns dubtes. Ho hauria de parlar amb ell avans de fer-ho? Fa mal el primer cop? He sentit parlar d'algo que es diu himen, i que et surt sang el primer cop, que es exactament?
Espero unaa resposta:)
Peetoons!
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Ets jove tal i com dius i tens curiositat, no per això cal córrer. Anem a resoldre els teus dubtes: és important que tingueu comunicació, potser és important que els dos parleu de sexualitat, què us fa por, què us agradaria, i que comenceu poc a poc, no cal començar per la penetració, podeu acariciar-vos, ensenyar-vos (guiar-vos l'un a l'altre) com us agrada que us acariciïn (tu t'has de conèixer a tu mateixa i ell s'ha de conèixer a ell mateix).
Sobre el dolor, dependrà del teu grau de nervis, si estàs molt nerviosa estaràs tensa i el teu cos també, si els teus genitals estan en tensió la penetració pot ser molesta i/o dolorosa, com més relaxada estiguis menys dolor. Sang? No té per què sortir sang, no tothom té el mateix himen, l'himen és una membrana (com pell) que està a l'entrada de la vagina, no la cobreix tota és una part petita, i la sang dependrà de si l'himen és rígid, elàstic, fi, gruixut,...tot això farà que hi hagi sang o no.
Espero haver respost tots els teus dubtes!
Una abraçada,
Helena Angel @HelenaAL