Pes esportista
Hola sóc una noia de 16 que entreno 5 dies a la setmana i estic bastant forta però a mes a mes grassa... peso 72kg i mediré uns 1'67m. He intentat fer dietes pero al veure que no fan efecte no tinc força per continuar esforçant-me. M'agradaria aprimar-me per arribar a aconseguir a tenir el cos atlètic que tenia fa 2 anys, he arribat a passar-me algunes setmanes sense menjar gairabé i vomitant pero he acabat concientsant-me del que estic fent perque no vull arribar a estar malalta i he parat. Què puc fer?
Sara Bujalance

Hola! Gràcies per compartir amb mi la teva situació. Pensa que les persones que fan esport molt sovint, com tu, acostumen a pesar una mica més que els que no en fan perquè el múscul és un teixit que pesa més que el greix, per exemple. Això pot fer que la persona tingui un pes més elevat del que sembla aparentment pel volum del seu cos. Però a part d'això, no cal que facis cap dieta en concret, les úniques pautes que has de fer per mantenir un bon pes són menjar de tot, equilibrat (com marca la piràmide alimentària, aquí la tens:
Home%20Canal%20Salut/Ciutadania/Vida_saludable/Alimentacio/Consells_generals/documents/piramide2.pdf), i fer esport habitualment, com ja en fas. A part d'això no cal que facis res més. Pensa que el pes no depèn només del que mengem, també depèn de l'activitat física que fas, de l'estat de salut, de l'edat i de la constitució genètica. Això últim no ho podem canviar, i per aquest motiu és tan important acceptar-nos tal i com som per sentir-nos bé amb nosaltres mateixos. No tornis a vomitar o deixar de menjar, com molt bé dius, només et portarà a estar malalta. Parla amb els pares sobre això que t'ha passat de cara a que t'ajudin a evitar que torni a passar. Sé que pot ser difícil dir-los això, però és la millor manera de parar-ho definitivament. Ells faran tot el possible per ajudar-te a sentir-te bé. Molts petons!!