Temes tabú
Hola!
Tinc 15 anys i em toco des de fa bastant temps, però no li he explicat a ningú. M'agradaria saber per què aquest tema sempre es un tema tabú entre les noies.
També m'agradaria que no fos tan tabú i poder-ho explicar a amigues meves, no ho se, com fan els nois, però no se com fer-ho i em fa por que em mirin malament perquè ho faig...
Si us plau, ajudeu-me! M'agradaria no haver-me d'amagar mes; necessito explicar-ho a una amiga molt especial, sobretot.
Gràcies! :)
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. La teva consulta és molt interessant!
És sorprenent com la sexualitat femenina i la masturbació en concret segueix essent tan tabú entre les noies i dones d'avui en dia. A l'adolescència ens fa por que es riguin de nosaltres, però per què haurien de riure si la masturbació és quelcom saludable? A mesura que vagis creixent això va passant i trobaràs amigues amb qui parlar d'aquests temes.
Per començar a introduir el tema amb les teves amigues podries parlar del consultori d'adolescents.cat, comentar que hi ha moltes consultes sobre masturbació i preguntar que què en pensen, si elles ho han provat,...i segons com les vegis aleshores pots compartir la teva experiència.
Espero haver-te ajudat i que amb la teva ajuda i amb l'ajuda d'altres adolescents que pensen com tu tot això vagi canviant i la sexualitat femenina no sigui un tabú entre dones.
Una abraçada,
Helena Angel @HelenaAL