ajudaa
Hola, tinc un problema, tots les nenes de la meva classe es fixen en les nenes que están súper primes per no dir anorèxiques, per culpa d'això jo em sento gorda, però les meves amigues em diuen que no ho estic. No se que pensar m'intento a primar però no puc m'agraden masses dolços.
Com podría ver per a primar-me es k peso 58kg i medievo 1,65.
siusplau ajudeu-me!!!!!
Sara Bujalance

Hola! Pots estar ben tranquil·la perquè el teu pes està bé! No necessites aprimar res, per això el teu cos no aprimar, perquè no ho necessita! No cal que deixis de menjar dolços, els pots menjar tranquil·lament de tant en tant, el que no és convenient és abusar-ne. El que has de fer per mantenir un bon pes és menjar de tot, de manera equilibrada (com marca la piràmide alimentària), i fer esport habitualment. A part d'això no cal que facis res més. I molt important: NO et comparis amb les altres noies, cada persona és única i irrepetible i comparar-se només serveix per veure el que t'agrada més dels altres i ratllar-te. A més, a l'adolescència és molt habitual que hi hagi molta diferència en el cos d'unes i noies i unes altres. Això és degut a que el ritme de creixement és diferent en cada persona, uns es desenvolupen abans i uns altres després. Molts petons!!
Júlia
moltes gracies però noi puc evitar picar nosé com fer-ho.
Em vaig equivocar amb l'alçada faig 1,70m o una mica méss no sé però la questió és que em continuu sentint gorda podria ferb algun exercisi sense sortir de casa esque amb aquest fred...
Sara Bujalance
Hola de nou! Per evitar el "picoteo" és important fer 5 àpats al dia: esmorzar a casa, esmorzar al cole, dinar, berenar i sopar. Sovint picotegem i mengem dolços perquè fa molta estona que no mengem res, ens hem saltat algun àpat (com l'esmorzar, que hi ha gent que no el fa per mandra), o perquè l'últim àpat que hem fet era massa poc. Repartint el menjar d'un dia en 5 àpats evitaràs l'ansietat i el picoteo. Pel que fa a l'esport, a casa pots fer sèries d'abdominals, flexions, sentadilles, etc. El problema és que això acaba resultant una mica avorrit i s'abandona aviat, per això val la pena apuntar-se a fer algun esport un parell o tres de dies a la setmana, com natació, per exemple. De totes maneres, no necessites aprimar! El problema no està en el teu cos, sinó amb com l'estàs veient. Parlar amb algun adult de confiança, com els pares, et pot ajudar a prendre consciència de com és el teu cos realment i sentir-te millor. Molts petons!!