primer cop
ho faig per primer cop pero tinc molts dubtes majudarieu si em responguessiu siuplau, primer nose per on es te que ficar el pene i si sequivoca? que faig? despues, em fara molt mal? estic molt nerviosa duneume consells si pot ser i rapid, gracies :)
IESP

Hola anonim,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Gràcies per preguntar!
En primer lloc, el que hauries de fer és conèixer el teu propi cos, agafar un mirallet i mirar els teus genitals, coneix-los, és important i bàsic conèixer el nostre cos, no només a través de dibuixos sinó a través d'observar, tocar i sentir.
És normal que el primer cop (i el segon i tercer) estiguis nerviosa, tu i moltes noies teniu aquesta inquietud. Però els nervis poden jugar una mala passada, si tu estàs nerviosa, el teu cos estarà tens, no estarà relaxat i per tant la musculatura dels teus genitals (sòl pelvià) també estarà en tensió. Si estàs en tensió la penetració pot fer mal o ser molesta, si notes dolor sobretot pareu i feu una altre cosa, acaricieu-vos, jugueu, toqueu-vos i apreneu l'un de l'altre (ningú neix après, oi?) ! No cal començar per la penetració.
Què fer amb els nervis? Doncs procurar que la persona amb qui estàs et fa senti còmode, tranquil·la i en confiança, que el lloc on estigueu sigui confortable i agradable (sense presses, que no hi hagi perill que us enxampin), i per sobre de tot que TU estiguis segura que la decisió és teva i de ningú més.
Espero haver-te ajudat!
Una abraçada,
Helena Angel @HelenaAL