masturbació ell a ella
Hola, l'altre nit el meu novio va provar de masturbar-me, jo sola no em toco perquè no m'agrada fer-mo a mi mateixa. Va estar uns 10 minutets 'tocant allà abaix', tot i que no tota l'estona al clitoris, vaig notar sensacions agradables però no em vaig arribar a correr passats aquests 10 minuts. Tinc un problema? Quant de temps més o menys s'està una essona una noia masturbant fins aconseguir plaer? Gracies em seria de molta ajuda que em responguesiu aquestes preguntes perque tot i que tin 19 anys vaig una mica perduda i preocupada.
IESP

Hola Talia89,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Gràcies per utilitzar el consultori!
La masturbació no és obligatòria però ens ajuda a conèixer-nos a nosaltres mateixos, si no saps com reaccionen els teus genitals al plaer, quina pressió pot desencadenar l'orgasme, quan exercir una major pressió o un ritme més ràpid o lent, com ho sabrà la teva parella?
L'orgasme femení cada persona el viu de forma diferent. Tu amb tu mateixa si et coneixes MOLT pots arribar a l'orgasme molt ràpid, en 1 o 2 minuts, en parella generalment pot costar més temps arribar-hi, però si no et coneixes i no el saps indicar (pressió, ritme, moviment, lloc,...) encara més, pot arribar a partir dels 15 o 20 minuts, depenent de la sensibilitat i del teu nivell d’excitació.
Per tant, si no t'agrada fer-t'ho, paciència. Si t'animes a descobrir la teva pròpia sexualitat el temps s'anirà reduint a mesura que et vagis coneixent.
Una abraçada,
Helena Angel @HelenaAL
www.consultajove.cat