*14febrer*
Holaaa, em dic Irene i tinc 14 anys.
Aixó em fa bastant vergonya contar-lo a algú, però crec que puc confiar en vosaltres i estic segura de que m'ajudareu moltísim.
Pues mira, t'explicó...
Desde fa ja 2 anys, sé que un noi està coladíssim per mi, mmolt molt colat, perque m'ho demostra cada dia amb totes les coses que fa, que m'escriu, que em diu...I a més m'ho a dit a la cara. El que passa es que just avui, 14 de Febrer el dia dels enamorats, a la hora del pati m'ha demanat que si volia sortir amb ell (com ja ho havia fet altres vegades pero jo li havia dit que no volia).
Llavors aqui ve el problema...Desde fa un bon temps que sento coses per les noies,m'atrauen sexualment i vull exxperimentara coses noves...i dubto de la meva sexualitat.S'en va mes cap a lesbiana que cap a hetero...i aixó només ho saben dos amigues meves.
El cas es que segurament li rebutjaré al noi...però segurament em preguntarà el per que del meu rebuig, i em sentiré fatal per ell. Estic pensant en dir-li que sóc lesbiana perque em deixi ja en pau, no m'agraden els nois i ja.
Però per una altre part, encara no estic preparada per a que tots ho sapiguin, aixó de que sóc lesbiana, segurament si s'ho dic a ell, el rumor s'extrendrà i em cagaré en tot.
¡¡AJUDA REDACTORESSSSS!!
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
T'has explicat molt bé, i s'enten perfectamnet que estiguis amoinada... Anem per passos:
- És normal que et sentis malament per ell, però si no t'agrada li has de fer saber clarament. NO cal que li diguis que t'agraden més les noies, senzillament que ell no t'agrada com a parella, només com a amic. Aquest tipus de sentiments no es poden controlar, perquè no escollim de qui ens enamorem! Per molt que se'ns declari algú, si no ens atrau no podem obligar-nos. En resum: has de ser clara amb ell.
- Respecte a la teva orientació, és genial que vulguis experimentar i veure què sents. Està clar que no has de donar explicaciosn a ningú, només quan tu ho vulguis.
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé
@hln_gale
www.consultajove.cat