Primera regla
Hola! Tinc un dubte: tinc tretze anys, i aquesta setmana m'ha vingut la primera regla. La meva mare i la meva millor amiga m'han dit que normalment dura cinc dies, i durant el quart i el cinquè ja et ve més fluixa, però ja és el sisè dia i m'ha afluixat una mica però no gaire. És normal? A més, no sé com dir-s'ho a la resta de la família, em fa una mica de vegonya, i a la meva mare no li ha fet gaire gràcia, perquè diu que ja no sóc una nena, i em sento una mica malament per veure-la així. Què puc fer?? Necessito consell sisplau!!!!
Gràcies! :)
IESP

Hola Alex wapi 07!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per preguntar!
Respecte al que consultes, has de saber que la duració de la regla varia segons la noia: hi ha que li dura 3 dies, altres una setmana... A més, com és just el principi, segurament la teva regla serà una mica irregular (amb el temps, es regula en duració i cada quan ve). I pel que fa a la vergonya en explicar-ho, has de recordar que es tracta d'una cosa íntima teva, de manera que només li has d'explicar a qui tu vulguis, d'acord?
A més, el fet que et vingui la regla no et canvia com a persona, seguiexes sent TU mateixa! Segurament la teva mare va fer un comentari sense importància, però a tu t'ha afectat perquè no vols que canviin les coses. Una pregunta, per què no tornes a parlar amb ella del tema i et quedes més tranquil.la? Les mares solen ajudar molt en aquests temes, ja que van passar per la mateixa experiència fa anys.
Espero haver-te ajudat! :)
Helena Galé
@hln_gale
www.consultajove.cat