Anorgasmia
Bon dia! Tenia uns dubtbes que potser aquí em podríen resoldre; té la meva novia anorgasmia? i de ser així com ho "solucionem"?
Hem fet coses junts i un cop hem tingut sexe pero ella mai ha arribat a l'orgasme, crec que potser es degut a que ella no es sent del tot satisfeta amb el seu cos, te sentiments de vergonya i altres negatius respecte de les activitats sexuals.
Responeume siusplau. Gràcies.
IESP

Hola Marc!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Abans de tot, gràcies per consultar-nos!
L'anorgasmia és una etiqueta que defineix a una noia que no pot tenir orgasmes. La realitat és que la gran majoria de dones (per no dir totes) poden tenir orgasmes, senzillamenthi ha algunes que encara no han après com aconseguir-los o no estan rebent els estímuls adequats.
El primer que heu de saber és que l'òrgan més erògen de les noies és el CLÍTORIS, que es troba a la part exterior de la vulva, i té un tamany semblant al d'un cigró. Aquesta és la part que més facilita l'orgasme en les noies, i per això és important incloure'l a les relacions sexuals, ja que no és la vagina qui donarà aquest plaer.
Una altra cosa que pot fer és provar ella sola, amb masturbació, què sent i com por arribar a l'orgasme. Per gaudir de la sexualitat em de conèixer molt bé el nostre PROPI cos, ja que no podem demanar a l'altre que ens doni plaer: nosaltres som qui el tenim la responsabilitat de conèixer com gaudim.
A més, si no s'estima molt ella mateixa i té complexos, això no facilitarà gens les coses! Quan una persona vol gaudir de la seva sexualitat, ha d'estar tranquil·la i sentir-se atractiva tal com és. Pensem-hi: si jo no m'agrado, com puc creure que li agrado a un altre?
Intenta parlar tot això amb ella, segur que us anirà molt bé per crear més confiança entre vosaltres :)
Espero haver estat d’ajuda!
Helena Galé
@hln_gale
www.consultajove.cat