cas rarito...
hola, doncs soc una de les noies mes grassonetes de la meva clase. estic fent un petit regim pero crec q no funciona, el meu problema és la cadera... tinc celulitis a la part superior de les cuixes... quan hauria de pesar amb 13 anys?
(estic bastant desaarrollada desde els 11 q tinc la regla... HEEEELP!!!
Sara Bujalance

Hola! El teu cas no és gens rarito! Cel·lulitis tenen totes les dones, no és cap cosa anormal. La cel.lulitis és un tipus de greix que les dones tenen, sobretot a les cuixes i al cul, i que té a veure amb el fet de ser dona i tenir hormones femenines. Totes les dones en tenen, unes més i unes altres menys, però totes en tenen. Potser les teves amigues encara no en tenen perquè no s'han desenvolupat, però quan madurin també en tindran. Per una altra banda, no et puc dir quin és el pes ideal per una noia de 13 anys perquè el pes depén de moltes coses, de l'alçada, de la constitució, de l'estat de salut, de l'estil de vida... La persona que millor et pot indicar si el teu pes és el correcte és el metge, ell t'ho dirà. A part de tot això, no és convenient que facis cap règim per aprimar, estàs creixent i el teu cos necessita nutrients per poder desenvolupar-se, així que no facis cap règim! Podries tenir problemes de creixement (alçada, ossos, músculs, etc). El millor que pots fer per tenir un bon pes és menjar de tot, de forma equilibrada (tal com marca la piràmide alimentària) i fer esport. Tret d'això no cal que facis res més! I si veus que la mania de perdre pes no se'n va, parla amb algun adult de confiança, com els pares, per a que et puguin ajudar a sentir-te millor. Un petó molt gran!