ENGREIXARME O NO?
Hola, tinc 16 anys. soc una noia que acostumo a menjar molt però sobre tot porqueries; xocolates, patates,.. i coses no massa saludables tot i que també menjo molta verdura fruita etc. el que passa és que MAI m'he engreixat menjant tanta quantitat de menjar (faig bastant esport però no sé si és suficient), el problema és que últimament em noto dels cuixes una mica mes grossetes però la mama diu que també és del creixement.. i que no acostumo a engreixar-me pel meu metabolisme però que podria ser que algun dia em comenci a engreixar tot el que no ho he fet amb aquest temps..!!!
necessito la vostre opinió i que hauria de fer.. MOLTES GRACIES!!
petoons guapaa :)
Sara Bujalance

Hola! És molt possible que notis les cuixes una mica més grossetes pel propi desenvolupament del cos, ja que durant l'adolescència, en les noies es desenvolupa el pit, s'afina la cintura i els malucs i les cuixes s'eixamplen, de cara a que el cos pugui mantenir un embaràs, parir i alimentar un bebè. Pel que fa al metabolisme, és cert que pot patir canvis, però si sempre has tingut un metabolisme ràpid el més probable és que el continuis tenint. Però tinguis el metabolisme que tinguis és molt important que mengis de manera saludable. Pensa que l'alimentació no només té a veure amb el pes, sinó que té a veure amb tota la nostra salut (colesterol, ferro, sucre, rendiment acadèmic, esportiu, vitalitat, creixement...etc) i per això és tan important menjar de tot, de manera equilibrada (com marca la piràmide alimentària) i fer esport habitualment. Així que tot i que no engreixis mengis el que mengis, intenta fer un hàbit alimentari saludable. Molts petons!!