puc estar embarassada?
Hola, tinc 17 anys i des de fa un any el ginecòleg em va receptar pastilles anticonceptives per els meus forts dolors de panxa quan tenia la regla cosa que em va funcional molt be. Tinc nòvio i mantenim relacions sexuals sense protecció ja que el metge ens va dir que no hi havia cap tipus d'inconvenient. Però aquest mes, se'm va oblidar pendre lantepenúltima pastilla i aquell dia vam mantenir relacions sense ejeculació. Fa dos dies que m'hauria de venir la regla i no em ve. Estic molt preocupada, podria estar embarassada? De tant en tant em fa una miqueta de mal la panxa pero ja no se si són imaginacions meves o en realitat em passa. Estic molt preocuada... Moltes gràcies.
Elena Crespi

Estel, com estàs?
Primer de tot, gràcies per la confiança.
No t'espantis, hi ha una mica de risc ja que és molt important que no t'oblidis les pastilles. Evidentment el risc seria més gran si hi hagués hagut ejaculació. Per això el risc és més petit però hi és. Però et recomano una cosa: com que el risc és petit, intenta relaxar-te, estar tranquil·la... perquè com més nerviosa estiguis més se't pot retardar la regla i llavors pensaràs que el retard és per un embaràs i pot ser que només siguin els nervis que t'estan jugant una mala passada.
Hauries d'esperar una setmana... si veus que en una setmana no t'ha vingut la regla, llavors et recomano que puguis anar al ginecòleg. Per veure si ha passat alguna cosa.
Durant aquesta setmana: fes coses que t'agradin, escolta música que t'animi, fes coses divertides amb la teva parella i amics...
Una abraçada!
Elena Crespi i Asensio - www.interpersonal.cat
Fbk: elenacrespipsico - @tarongesenceres