Vui fer-ho amb el meu novio
Hoola,jo i el meu novio tenim ganes de fer-ho, pero ara mateix n podem osigui que vam parlar i vam decidir esperar fins que jo tingui 15 anys. El problemas es que jo tinc ganes de estar amb ell i fer-ho amb ell pero la por a la meva mare m'espatlla els plans. Hi hauria alguna manera de amagar que ho e fet amb ell, si fos el cas que jo i ell o fem?? Puc anar sola al ginecoleg?? Si no fos verge, el ginecolog li diria a la meva mare?? Hi ha alguna altre manera, que no fos el sexe, de jo i ell pasar-ho be?
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Abans de tot, donar-te les gràcies per la teva consulta!
Et vaig responent:
- Està clar que una manera d'ocultar que heu tingut relacions és no explicar-ho, però estaria bé que poguessis tenir una conversa amb la teva mare sobre el tema, ja que moltes vegades necessitem el seu recolçament. Sovint creiem que els pares no ens entendran o que estaran en contra de tot, però ens poden arribar a sorprendre molt, ja que ells també van passar pel mateix fa anys :)
- Sí que pots anar al ginecòleg sola, i ell/a no explicaria res a la teva mare: el que es parla amb els metge és confidecial. Però com he dit abans, sempre és millor comptar amb el suport dels pares i saber que no estem sols en cada decisió!
- Hi ha moltes maneres de passar-ho bé! Dedueixo que quan dius "que no fos sexe" et refereixes a la penetració. Hi ha moltes pràctiques que no inclouen la penetració, només us heu de deixar portar i gaudir dels vostres cossos. La penetració no hauria de ser la primera pràctica d'una parella que encara no estan preparats, ja que provoca més pressió. És com si agafessim per primer cop un cotxe i anessim per l'autopista... Seria millor anar primer per una zona tranquil.la, sense altres cotxes, oi? Doncs el mateix passa amb les relacions sexuals :)
Respecte a la teva pregunta
Espero haver estat d’ajuda!
Helena Galé
@hln_gale
www.consultajove.cat