Embarassada o no?
Hola, vull preguntar varies coses.
Fa 2 setmanes ho vaig fer amb el nòvio per primer cop i al principi no va usar preservatiu. Al cap de poc temps si que se'l va ficar i no es va correr ni res. Feia poc que se'm havia acabat la regla, com 3 o 4 dies.
He parlat amb una especialista del tema i m'ha dit q hi ha risc d'embaràs pero poc. Diu q molt abans de corres el noi, el penis per dintre es "neteja" i deixa escapar des de la glàndula de cooper espermatozoides vius i tindria risc per aquest motiu.
Vosaltres que en penseu? Si ho estigues que hauria de fer? No en vull parlar amb els pares ni vull prendre'm ninguna pastilla. Hi ha algun mètode "casero" per avortar?
La prova no me l'he fet, vull esperar a q m'hagi de vindre la regla però abans de tot, vull estar informada. S'ha de pagar algo per anar al ginecòleg? Al ginecòleg em poden provocar el abort? Valdria diners també? Gracies per informar-me, estic preocupada.
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per preguntar!
Abans de tot és important que sàpigues que avortar no és cap broma i cap cosa fàcil. Per aquet motiu, sempre s'ha d'utilitzar el preservatiu quan tenim relacions sexuals.
Altres coses que has de saber:
- La pastilla del dia de després s'ha de prendre durant les 72 hores després de la pràctica de risc. Si es pren més tard, ja no té cap efecte.
- El ginecòleg és gratuit (a la Seguretat Social), i hauries d'investigar on es troba el de la teva ciutat/poble.
- NO hi ha mètodes casers per avortar: això ho ha de fer un metge especialitzat, sinó podria ser molt perillós
- Si estàs preocupada, el millor que pots fer és comprar un "predictor" a la farmàcia (val uns 9 euros) que serveix per saber si estàs embarassada o no amb un anàlisi de la orina.
- Mai és fàcil parlar amb els pares de sexualitat, però hi ha coses que han de saber i que hem de poder comptar amb ells. Un embaràs no desitjat és un tema suficientment seriós com per parlar-ho amb ells.
Si us plau, sempre ho diem: quan algú comença a tenir relacions sexuals ha de ser una persona madura i RESPONSABLE. El sexe és molt divertit, però implica tenir cura de nosaltres mateixos. Això vol dir que el preservatiu no ha de ser una opció, sinó un element indispensable per gaudir i no preocupar-se de coses greus com un embaràs o una infecció. Cuida't!
Espero haver-te resolt els dubtes!
Helena Galé
@hln_gale
www.consultajove.cat