aprimar URGENT!
Hola!
Sóc una noia i d'aquí molt poc faré 15 anys. Estic mooolt grassa, moolt!
Necessito aprimar-me i no sé com fer-ho! Estic molt preocupada perquè de veritat que no sé com fer-ho!
No sé quan medeixo, segurament 1'67 cm, però no ho sé segur, i peso gairebé 70 kg, així que estic gorda.
No necessito que em digueu que no ho estic, que he de menjar de tot i que he de fer esport 3 vegades a la setmana i aquestes coses..., no! Sé que he d'aprimar per la meva salut, així que siusplau, siusplau, ajudeu-me!
Gràcies!!
Sara Bujalance

Hola! No hi ha cap fórmula per mantenir un pes correcte que no sigui menjar de tot, equilibrat i fer esport habitualment. A part d'això no hi ha cap altre sistema que funcioni, com abans ens mentalitzem d'això, millor tant per a la nostra salut física com mental. No et creguis moltes de les coses que surten a les revistes, internet, etc. la gran majoria són mentida i una estafa perquè ni s'aconsegueix perdre pes (o si el perds el tornes a guanyar ràpidament), ni són recomanables per a la salut. Per una altra banda, a la teva edat és molt perillós fer dietes per perdre pes perquè estàs en edat de creixement i és molt important que el teu cos rebi tots els nutrients per poder desenvolupar-se correctament. Si no fos així podries tenir problemes greus tant en el desenvolupament de l'alçada, com a nivell hormonal, problemes ossis, de músculs, etc. Així que les úniques pautes que necessites fer per mantenir un bon pes és fer 5 àpats al dia (esmorzar a casa, esmorzar al cole, dinar, berenar i sopar) perquè és la manera més saludable pel cos i perquè la gent que fa 5 àpats té metabolismes més ràpids i eficients que acumulen menys greixos en el cos, menjar de tot, variat i de forma equilibrada (com marca la piràmide alimentària, aquí la tens:
Home%20Canal%20Salut/Ciutadania/Vida_saludable/Alimentacio/Consells_generals/documents/piramide2.pdf), i fer esport, com a mínim, 3 cops a la setmana, si en pots fer més, encara millor. A part d'això no cal que facis res més, i si creus que tot i així el teu pes no és el correcte, el millor que pots fer és anar al teu metge i demanar-li orientació, ell et podria ajudar. Però sobretot és molt important que no t'obsessionis amb el tema del pes perquè quan algú s'obsessiona amb això, la única cosa que aconsegueix canviar és l'estat d'ànim i l'autoestima, que és el que li passa a les persones que pateixen malalties tan greus com l'anorèxia o la bulímia. Com que l'adolescència és una època que pot ser difícil pel que fa al cos, et recomano que en parlis amb algun adult de confiança del teu entorn com, per exemple, els pares, t'ajudaran a sentir-te bé i a evitar que la preocupació pel pes es converteixi en una malaltia. Espero haver-te pogut ajudar! Molts petons!!