que puc fer ???
Hola, aquest any m'he canviat de l'escola a l'institut, i hi ha un noi que trobo que es bastant guapo, i que ara va al mateix lloc que jo i el veig cada dia. Resulta que fa set anys que som veïns, però mai li he dit res,ell tampoc m'ha dit res a mi, i ara no se que fer. Tinc una germana bessona, i ella es bastant borde, jo de caràcter sóc molt diferent, i potser els nois es pensen que jo sóc com ella i per això no volen saber res de mi. Mai he sortit amb algú i em fa vergonya dir-li alguna cosa, per si es riu de mi o alguna cosa per l'estil.
Us volia preguntar que puc fer perquè s'adoni de que m'agrada i vulgui sortir amb mi.
Moltes gràcies !!!!!!!!!!!!!!!
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Moltes gràcies per compartir-ho a Adolescents.cat ja que la situació que ens expliques farà que molts adolescents s'hi sentin identificats/des, per tant amb la teva consulta estàs ajudant a més d'un i a més d'una.
A l'adolescència comencem a sentir que els altres ens comencen a produir sensacions, ens agraden, i a l'agradar-nos volem conèixer i alhora tenim por de ser rebutjats/rebutjades. La teva pregunta és clara "què puc fer perquè s'adoni de que m'agrada i vulgui sortir amb mi".
La resposta és més complicada. En primer lloc, que ell sàpiga que li agrades només cal que li ho facis saber, ara bé, això no significa que sigui correspost. Per tant, per vigilar que aquesta situació no et provoqui dolor (o que aquest sigui mínim), el millor, primer, és que el coneguis, ell és bastant guapo, dius, però no saps si és simpàtic, agradable, divertit, borde, mal educat, aprofitat, intel·ligent,... no el coneixes, si no saps com és com saps que vols sortir amb ell? Per tant, abans de res, el primer pas és que el coneguis i que ell et conegui a tu, si sou veïns podeu tornar junts de l'institut a casa, per exemple, i anar parlant i compartint idees. I ja veuràs si us agradeu, si us enteneu o si sou molt diferents.
Espero haver-te ajudat!
Helena Angel @HelenaAL